fbpx

Μια ημέρα για την υγεία της καρδιάς σας!

Υιοθετώντας μια υγιεινή διατροφή και αυξάνοντας τη συχνότητα της άσκησης, μπορείτε να βελτιώσετε δραστικά την υγεία της καρδιάς σας.

Οι παρακάτω συνταγές που μοιράζομαι μαζί σας βελτιώνουν το κυκλοφοριακό και μειώνουν την αρτηριακή πίεση.

Ένα πρωινό κατά της χοληστερόλης 

Ξεκινήστε τη μέρα σας με ένα ζεστό μπολ βρώμης που περιέχει τα ευεργετικά για την καρδιά φυλλικό οξύ και φώσφορο. Αυτή  η πλούσια σε φυτικές ίνες υπερτροφή μπορεί να μειώσει τα επίπεδα της κακής χοληστερόλης και να διατηρήσει καθαρές τις αρτηρίες.

Aν επιθυμείτε πριν μαγειρέψετε τη βρώμη, μουλιάστε την πρώτα σε νερό και μετά αναμείξτε την με τριμμένο μήλο το οποίο μειώνει την κακή χοληστερόλη και είναι πηγή βιταμίνης C και αντιοξειδωτικών που ωφελούν την καρδιά.

Γιαούρτι με βρώμη

Το γιαούρτι είναι μια φυσική πηγή σιδήρου και η τακτική κατανάλωσή του μπορεί να μειώσει την υψηλή αρτηριακή πίεσεη και επομένως τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής και εγκεφαλικού.

Ένα γεύμα πλούσιο σε Ω3

Τα λιπαρά ψάρια όπως οι σαρδέλες για παράδειγμα, αποτελούν μία από τις πιο συμπυκνωμένες πηγές των Ω3 λιπαρών οξέων ΕΡΑ και DHA  που βοηθούν στη μείωση των τριγλυκεριδίων και κατά συνέπεια της κακής χοληστερόλης.

 

Για να ετοιμάσετε τις σαρδέλες:

Ανακατέψτε 1 κουταλιά της σούπας από το καθένα από τα εξής υλικά: βρασμένο ρύζι, ψημένο κουκουνάρια και σταφίδες, χυμό λεμονιού και 1 κουταλάκι του γλυκού ψιλοκομμένο μαϊντανό, δυόσμο και άνηθο.  Μοιράστε το μείγμα στα 6, καθαρίστε τις σαρδέλες και γεμίστε την κοιλιά κάθε ψαριού. Τυλίξτε ένα αμπελόφυλλο γύρω από κάθε ψάρι για να μην ανοίξει. Αλείψτε με ελαιόλαδο και ψήστε για 4-5 λεπτά, γυρίζοντας τα ψάρια, για να ψηθούν και από την άλλη πλευρά. Σερβίρετε με φέτες λεμόνι.

Σαρδέλες

Πλούσιες σε πλήθος θρεπτικών συστατικών μεταξύ των οποίων σε βιταμίνη Β12  και D, έχει βρεθεί πως συμβάλλουν στην καρδιαγγειακή υγεία.

Αμπελόφυλλα

Αποτελούν παραδοσιακό στοιχείο της μεσογειακής διατροφής. Είναι πλούσια σε βιταμίνες και ιχνοστοιχεία.

Κουκουναρόσποροι

Περιέχουν πληθώρα βιταμινών και μεταλλικών στοιχείων που συμβάλλουν στην καλή λειτουργία του μεταβολισμού.

Μαϊντανός

Ιδιαίτερα πλούσιος σε βιταμίνη Κ που ωφελεί την καρδιά και το κυκλοφοριακό.

Χυμός λεμονιού

Είναι ιδιαίτερα πλούσιος σε μαγνήσιο, απαραίτητο για την υγεία της καρδιάς. Λόγω της περιεκτικότητας του σε πηκτίνη επσεριδοειδών και λεμονοειδή μειώνει τη χοληστερόλη.

Ένα δείπνο που προστατεύει την καρδιά 

Τα όσπρια είναι γνωστά για την ιδιότητα τους να απομακρύνουν τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής και εγκεφαλικού μειώνοντας τα επίπεδα της κακής χοληστερόλης στο αίμα ενώ εξισορροπούν και τα επίπεδα του σακχάρου. Πρόσφατες μελέτες απέδειξαν επίσης πως τα μανιτάρια Σιτάκε μπορούν να συμβάλλουν στην προστασία από καρδιοαγγειακές παθήσεις.

Φτιάξτε ένα πιάτο που να περιέχει τα ακόλουθα:

Κόκκινες και κίτρινες πιπεριές

Περιέχουν βιταμίνη C, Ε και Κ που ωφελούν την καρδιά και το κυκλοφοριακό

Μανιτάρια σιτάκε

Διατηρούν καθαρές τις αρτηρίες και προλαμβάνουν το οξειδωτικό στρες

Άσπρα φασόλια

Εξαιρετική πηγή φυτικών ινών που μειώνουν τη χοληστερόλη

Σκόρδο

Προστατεύει την καρδιά συμβάλλοντας  στην επανόρθωση των βλαβών που έχουν υποστεί τα αιμοφόρα αγγεία

Ελαιόλαδο

Παρέχει τα ευεργετικά Ω3, Ω6, Ω9 και λιπαρά οξέα

Κολοκύθα 

Περιέχει καροτενοειδή που προστατεύουν το κυκλοφορικό σύστημα

13681075_1320161957996401_1317971258677040448_n

 

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *