fbpx

Η σημασία των καλών λιπαρών στην υγεία!

Έχουμε μάθει να συνδέουμε τη λέξη λιπαρά με το διατροφικό μας εχθρό, στην πραγματικότητα, όμως, υπάρχουν κατηγορίες σε αυτά, κάποιες εκ των οποίων μας κάνουν καλό.
Δεν έχουν όλα τα λιπαρά στόχο να καταστρέψουν τη σιλουέτα και την υγεία μας. Κάποια απ’ αυτά είναι καλά και μας φροντίζουν έσω κι έξω.
Ο οργανισμός μας έχει ανάγκη τα λιπαρά, γιατί είναι δομικά συστατικά των κυττάρων μας, βοηθούν στην απορρόφηση των λιποδιαλυτών βιταμινών Α, D, και Ε, είναι πηγή ενέργειας και συμμετέχουν, μεταξύ άλλων, σε διαδικασίες ελέγχου της θερμοκρασίας του σώματος και της χοληστερίνης. Στη διατροφή τα λιπαρά πρέπει να αποτελούν το 30-35% του συνόλου των θερμίδων που προσλαμβάνουμε καθημερινά.
Όλα τα λιπαρά δεν έχουν την ίδια διατροφική αξία. Προέρχονται από δύο πηγές: τα λιπαρά φυτικής προέλευσης (ελαιόλαδο, μαργαρίνες κλπ), τα οποία είναι πηγή ακόρεστων «καλών» λιπαρών. τα λιπαρά ζωικής προέλευσης (αγελαδινό βούτυρο, κόκκινο κρέας κλπ) περιέχουν κυρίως κορεσμένα «κακά» λιπαρά, τα οποία επιβαρύνουν την υγεία της καρδιάς μας. Θα πρέπει, λοιπόν, να μάθουμε στη διατροφή μας να επιλέγουμε τα «καλά» λιπαρά και να αποφεύγουμε όσο μπορούμε τα λεγόμενα «κακά» λιπαρά.
Αντί, λοιπόν, να προσπαθήσετε να «στεγνώσετε» τη διατροφή σας από κάθε ίχνος λιπαρού, το καλύτερο που μπορείτε να κάνετε  είναι να διατηρήσετε μια ισορροπία λιπαρών στη διατροφή σας, δίνοντας έμφαση στα «καλά». Σε ποιες τροφές, όμως, θα τα βρείτε;
Ελαιόλαδο
Αβοκάντο
Αμύγδαλα
Καρύδια πεκάν
Ψάρια
Λιναρόσπορος
Ηλιόσπορος
Ιχθυέλαια
Καρύδια

Διαβάστε περισσότερα άρθρα εδώ

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *