Εμμηνόπαυση. Πως να διαχειριστείτε τα επιπλέον κιλά

Κλιμακτήριος είναι η περίοδος που προηγείται της οριστικής εμμηνόπαυσης. Τα  συμπτώματα της κλιμακτηρίου ξεκινούν όταν τα επίπεδα των οιστρογόνων και της προγεστερόνης αρχίσουν να αλλάζουν. Το σώμα της γυναίκας μπορεί να περάσει από διάφορες φάσεις και συμπτώματα την περίοδο αυτή.

Εξάψεις, αϋπνίες, αλλαγές στη διάθεση και αύξηση του βάρους είναι τα κυριότερα συμπτώματα που περιγράφουν οι γυναίκες κοντά στην ηλικία των 50 και συνδέονται με την εμμηνόπαυση. Το «επίμονο» όμως λίπος που συγκεντρώνεται γύρω από την περιοχή της κοιλιάς φαίνεται πως είναι μία από τις πιο ενοχλητικές επιπτώσεις του χρόνου στις γυναίκες, καθώς αγγίζει και το αισθητικό και ψυχολογικό κομμάτι.

Τι προκαλεί την αύξηση του βάρους; Μία από τις πρώτες θεωρίες υποστήριζε πως η αύξηση του βάρους οφείλεται σε ορμονικές αλλαγές που προκύπτουν κατά την εμμηνόπαυση και αφορά τη μείωση των οιστρογόνων. Παρότι αυτή η υπόθεση είναι αρκετά λογική, την τελευταία πενταετία ο Διεθνής Οργανισμός για την Εμμηνόπαυση (International Menopause Society, USA) έχει επικεντρώσει το ενδιαφέρον του σε άλλες αιτίες οι οποίες προκύπτουν λόγω ηλικίας και αλλαγής συνηθειών. Σε αυτές περιλαμβάνονται:

  • Αλλαγή στον τρόπο αποθήκευσης του λίπους. Η «ευαισθησία» στην αποθήκευση του λίπους αυξάνεται, ενώ την ίδια στιγμή ανεξαρτήτως σωματότυπου, περισσότερο αποθηκεύεται στην περιοχή της κοιλιάς.
  • Μείωση του μυϊκού ιστού. Με την πάροδο των ετών των peak της μυϊκής μάζας που παρατηρείται στην ηλικία των 20 με 30, αρχίζει και υποχωρεί δίνοντας τη θέση του στο λιπώδη ιστό. Ο μυϊκός ιστός όμως είναι περισσότερο μεταβολικά ενεργός, δηλαδή βοηθά των οργανισμό να κάψει περισσότερες θερμίδες σε σύγκριση με τον λιπώδη.
  • Αλλαγές στις συνήθειες της φυσική δραστηριότητας. Πολλές φορές λόγω του φόρτου των επαγγελματικών ή προσωπικών υποχρεώσεων, οι γυναίκες «αφήνονται» και δεν εντάσσουν στην καθημερινή ρουτίνα τους τη φυσική δραστηριότητα. Αυτό μεταφράζεται σε λιγότερες καμένες θερμίδες, και περισσότερες αποθηκευμένες.

Τι να κάνετε:

1. Βάλτε τη φυσική δραστηριότητα στην καθημερινή σας ζωή.

2. Περιορίστε τις θερμίδες στα φαγητά που τρώτε.

3. Φροντίστε τα οστά σας καταναλώνοντας περισσότερο ασβέστιο.

4.  Καταναλώστε περισσότερη πρωτεΐνη.

5. Περιορίστε τη ζάχαρη.

6. Ενυδατωθείτε. (Πίνετε τουλάχιστον 6-8 ποτήρια νερό την ημέρα)

7. Προσπαθήστε να έχετε ένα ποιοτικό ύπνο.

8. Για καλύτερα αποτελέσματα ζητείστε τη βοήθεια ενός διαιτολόγου που θα σας καθοδηγήσει.

Τέλος, να μην ξεχνάτε να σκέφτεστε θετικά, να χαμογελάτε και να μην απογοητεύεστε. Άλλωστε τα πάντα στη ζωή θέλουν προσπάθεια…

Η εμμηνόπαυση είναι ένα φυσιολογικό κομμάτι στη ζωή κάθε γυναίκας. Πρέπει να το περιμένετε, να ενημερωθείτε γι’ αυτό για να ξέρετε τι να περιμένετε και πώς να το αντιμετωπίσετε και να μείνετε υγιής.

 

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *